Energiselskab hænger kunder ud på nettet
Natur-Energi har tidligere fået kritik for lige lovlig aggressiv telemarketing, og nu er den gal igen.
Det skriver Metroxpress, som fortæller, at energiselskabet i løbet af få måneder har skaffet sig op mod 1.000 nye kunder, der ifølge avisen er kommet ind i folden ufrivilligt. Derudover har vrede kunder oplevet, at deres klager til selskabet uden deres vidende er blevet optaget og lagt på nettet - ofte sammen med personfølsomme oplysninger.
Ifølge Metroxpress har Natur-Energi bl.a. skrevet om en kvinde, der klager, fordi hun mener, at hun er blevet snydt til at være kunde, og "at hun ikke ønsker at modtage mail, da hun skal opereres om et øjeblik og derfor ikke har tid".
Dårlige anmeldelser skræmmer elkunder væk
"HÆSLIG KUNDESERVICE": Forbrugere skoser store energiselskaber
Natur-Energi beskylder samtidig en anden klagende kunde for at have fortrudt sit ja, fordi ""hun nok har fået ballade, da hun fremlagde sin accept for manden". Kunden der klagede, Jannie Baltersen, afviser energiselskabets beskyldning som "grotesk" over for Metroxpress. Datatilsynet fjernede i går klagerne fra hjemmesiden efter henvendelse fra Metroxpress.
Forbrugerrådet opfordrer kunderne til at klage til Ankenævnet for Energi. Natur-Energi beklager sagen.
"Det er særdeles alvorligt og dybt beklageligt, at oplysningerne (om kunderne, red.) er blevet offentlige. Det er blevet rettet med det samme," siger markedsdirektør Jesper Wagner ifølge Metroxpress.
Klik her og tilmeld dig to gratis daglige nyhedsbreve fra EnergiWatch
Relaterede artikler:
Dårlige anmeldelser skræmmer elkunder væk
For abonnenter