Næse til to elhandlere for vildledende markedsføring

To elhandlere har markedsført elprodukter med klimakompensation gennem nyplnatet skov,men projekternes klimaeffekt var utilstrækkelig, lyder det fra Forbrugerombudsmanden. 
Forbrugerombudsmanden, Christina Toftegaard Nielsen, | Foto: Stine Bidstrup
Forbrugerombudsmanden, Christina Toftegaard Nielsen, | Foto: Stine Bidstrup

Det er ikke nok at sætte to grønne blade på sit elprodukt. Man skal også lave klimatiltag, der er egnede til at neutralisere et klimaudslip, der mindst svarer til kundens forventede årlige elforbrug. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også