EnergiWatch

Elselskaber bliver kimet ned med henvendelser

Det er for tidligt at svare på alle spørgsmålene, lyder det fra Green Power Denmark, der oplever sine medlemmer blive bestormet af forbrugere.

Foto: Thomas Borberg

Torsdag måtte Danmarks næststørste elselskab, Norlys, midlertidigt lukke sin kundeservice, fordi trykket fra spørgelystne kunder var så stort. De høje energipriser har forøget antallet af kunder, som ringer ind med spørgsmål til deres energiregninger, og Norlys er langtfra de eneste.

Det konstaterer elselskabernes brancheorganisation, Green Power Denmark, i en meddelelse fredag morgen.

Og det forhold, at regeringen onsdag foreslog, at danskerne skal kunne få udskudt den del af deres energiregning på gas, el og fjernvarme, hvis denne overstiger prisen fra efteråret 2021, har ikke betydet mindre travlhed. Tværtimod.

”Mange er allerede hårdt presset af de stigende udgifter, og derfor er det også helt forståeligt, at man kontakter sit elhandelsselskab for at høre mere om ordningen. På nuværende tidspunkt kan hverken Green Power Denmark eller de enkelte selskaber dog svare på spørgsmålene,” siger Kamilla Thingvad, direktør for energimarkeder i Green Power Denmark, i meddelelsen.

”Det skyldes, at der endnu ikke findes en endelig aftale, men blot et forslag. Folketingets partier sidder netop nu og forhandler om den endelige løsning, og når en sådan ligger klar, vil vi gøre vores bedste for at svare på alle de spørgsmål, der måtte være,” fortsætter hun.

Flere elselskaber udtrykker fredag over for Berlingske bekymring for, at det kan tage måneder at gøre deres it-systemer klar til at håndtere regeringens forslag om et prisloft for gas, el og fjernvarme. 

Norlys blæst bagover af kundeopkald om høje energipriser 

Mere fra EnergiWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EnergiWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs