EnergiWatch tester energiselskabernes hjemmesider

Hvilke energiselskaber har de bedste hjemmesider målt på relevans, brugervenlighed og troværdighed? Det tester EnergiWatch i en ny undersøgelse.
Foto: PR Energinet
Foto: PR Energinet

Hvilke hjemmesider blandt en række danske energiselskaber byder på den bedste brugeroplevelse? Det har EnergiWatch i samarbejde med analysefirmaerne Usergap og Novicell sat sig for at undersøge via et testpanel.

Analysen skal kortlægge, hvilken af de ti udvalgte energiselskabers hjemmesider, der opleves bedst af nye kunder og hvorfor.

Analysefirmaerne udformer tre opgaver til test-personerne. Det er opgaver, som en kunde ville udføre på hjemmesiderne i den indledende fase. Opgaverne kan udføres på alle hjemmesider og testen sammenligner, hvor godt den potentielle kunde oplever hjemmesiderne – altså brugeroplevelsen.

Der måles på brugeroplevelsen af opgave-løsningen, samt på

•­Relevans – indholdet opleves som værdiskabende

•Troværdigt – er det tillidsvækkende

•Brugervenligt – er det nemt at finde rundt

•Godt design – er det pænt og tidssvarende

•Oplevelsen før og efter besøget

•Vil test-personerne bruge det pågældende energiselskab?

•Hvilke services eller indhold var specielt godt på hjemmesiden? (svar i fritekst)

 

Hjemmesider fra 10 energiselskaber indgår i undersøgelsen:

• Ørsted

• Seas-Nve

• SE

• NRGi

• Modstrøm

• Vindstød

• Ewii

• Eniig

• OK

• Aura

 

­Usergap tester på 250 testpersoner

Mere om undersøgelsen kan læses via dette link.

Hovedkonklusionerne fra undersøgelsen vil blive omtalt af EnergiWatch i maj.

 

 

 

 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også