EnergiWatch

Waoo skovler tusindvis af nye kunder ind

Efter mange år med massive underskud har energiselskabernes bredbåndsudbyder Waoo nu udsigt til sit første overskud.

Tele- og energisektoren kæmper en hård kamp om de kræsne danske bredbåndskunder.

Men mens teleselskaberne forsøger at mindske kundeflugten, står der omvendt en lang kundekø foran elselskabernes bredbånds- og tv-udbyder Waoo.

Det skriver Jyllands-Posten.

Fortidens store underskud er et overstået kapitel for Waoo, og 2018 bliver et rekordår, lyder meldingen fra Waoos topchef, Jørgen Stensgaard.

"2018 ser ud til at blive forrygende, kan man vist godt sige på jysk. Vi står til at få 45.000-50.000 nye kunder, og vi runder en milepæl ved for første gang at lande et overskud," siger topchefen til Jyllands-Posten.

Sidste år var det hidtil bedste år for Waoo, da tv- og bredbåndsbiksen fik 39.000 nye kunder. Men i de første otte måneder af 2018 ligger kundevæksten på 18 pct. over sidste års flotte vækst, fortæller Jørgen Stensgaard.

Topchefen regner med, at Waoo lander et overskud på 1-5 mio. kr. efter flere års underskud på mellem 10 og 20 mio. kr., skriver avisen.

Fiberselskab splitter forretningen i tre dele 

Waoo indgår partnerskab med Bjarne Riis om cykelhold 

Mere fra EnergiWatch

Fabrikker lukker på grund af høje energipriser

Stigende energipriser tvinger nu producenter af gødning og stål til at lukke fabrikker. Sværvægteren Yara lukker en række europæiske fabrikker, hvilket sender et klart signal om, at der er udsigt til voldsomme prisstigninger på gødning.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs