EnergiWatch

Elbiler revet væk i Sydkorea

De sydkoreanske bilister har tilsyneladende en glubende appetit på elbiler.

USA's præsident, Barack Obama, stiger ud af den nye Chevrolet Bolt under præsentationen på biludstillingen i Detroit i januar 2016.
Foto: Carolyn Kaster/AP/POLFOTO/arkiv

Mens danske og europæiske vindmølleudviklere for længst har rettet et sultent blik mod Sydkorea og venter landet som et kommende vækstmarked, så er forbrugerne tilsyneladende godt i gang med at øge efterspørgslen på el.

Webmediet Gas2 kan således fortælle, at Chevrolet efter blot få timers aktivitet på det sydkoreanske marked ikke har flere af sin lille 100 pct. eldrevne personbil, Bolt, tilbage. Vognen blev introduceret i landet under Seoul Motor Show for to uger siden, og efter blot få timer på messen er der nu en venteliste på bilen.

"Vi har fuldstændigt udsolgt," konstaterer GMs landechef James Kim.

Sydkoreanske myndigheder vil opføre 97 MW offshore vindpark

Ifølge Gas2 blev der bestilt 2.000 biler under messen, og det var altså mere end de 400 vogne, man havde forventet at sælge.

Derfor tilføjer James Kim, at man vil sikre sig en større produktion til samme messe næste år.

Regeringen i Sydkorea har opmålt rækkevidden på Bolt til godt 380 km på en ladning. Dog har elbilentusiaster for nyligt - også ifølge Gas2 - presset næsten 470 km. ud af en opladning.

Det tal er dog ikke officielt bekræftet.

 

Dongs vej ind i Kina er brolagt med forhindringer

Vestas annoncerer koreansk miniordre

Siemens får 60 MW landvind-kontrakt i Sydkorea

Forsiden lige nu

Schlumberger og Subsea 7 laver nyt samarbejde

De to offshoreserviceselskaber Schlumberger og Subsea 7 er i forhandlinger om et nyt joint venture, der skal bygge videre på et eksisterende samarbejde om at tilbyde services både på og under vandoverfladen.

Hvem er Årets Energibombe?

Energiselskabet Aura har lavet en ny pris, der skal uddeles til ”en ildsjæl” blandt selskabets andelshavere.

Relaterede

Seneste nyt

Energijob

Se flere

Se flere