EnergiWatch

Topchef vil forløse unikt Rockwool-potentiale

INTERVIEW: Selvfølgelig skal en topchef tale varmt om sin egen virksomhed. Men svenske Jens Birgersson insisterer på, at omverdenen slet ikke har forstået, hvor store mulighederne for Rockwool er.

Farverne på Rockwools emballager er røde og hvide, men topchefen i selskabet har i lidt over et år været blå og gul – eller med andre ord, svensker. Derfor kan det også nærmest virke symbolsk, at et af de første områder, som Jens Birgersson tog et opgør med som ny direktør, var emballagerne. Dog ikke med farverne - men med indkøbet af emballager og antallet af leverandører.

"Tidligere havde vi 2700 typer af emballage til vores produkter og 300 leverandører.  Der var simpelthen ingen, der havde sat spørgsmålstegn ved, hvorfor det var sådan. Det var gode emballager, men hvorfor så mange forskellige? Det samme var gældende i markedsføring, hvor vi havde 4000 leverandører. Hvordan kan vi få et samlet budskab ud, når vi har så mange forskellige leverandører," spørger Jens Birgersson.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Kanslerkandidat bringer Vestas-lussing ind i valgkamp

Efter en tysk valgkamp, hvor klima har fyldt alt og ingenting, kastede Vestas mod slutningen en granat, der gav genlyd med kritik af mølleproducenten for dårlig stil og dårlig timing, samt af regeringen for en dårlig energipolitik.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs