Eksportfremstød, markedsføring, markedsanalyser og ministerbesøg. Der arbejdes på fuld kraft for at få åbnet døre for danske virksomheder rundt omkring i verden. De mindre og mellemstore virksomheder (MMV’er) står for 20 pct. af Danmarks samlede eksport, men det kniber fortsat med at vinde fodfæste uden for Nordeuropa.
Beregninger fra en række danske ministerier viser, at hvis Danmark kan øge eksporten med et halvt procentpoint årligt, sådan som det skete i perioden fra 2005 til 2011, så vil BRIK-landene i 2016 aftage 9,8 pct. af den danske vareeksport, svarende til godt 70 mia. kr.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app