EnergiWatch

Eksport af det grønne Danmark

KRONIK. Integrerede, innovative løsninger inden for blandt andet det grønne område kan gøres til en mere permanent del af Danmarks eksportstrategi. Det er chancen for de mindre og mellemstore virksomheder.

Foto: Colourbox

Eksportfremstød, markedsføring, markedsanalyser og ministerbesøg. Der arbejdes på fuld kraft for at få åbnet døre for danske virksomheder rundt omkring i verden. De mindre og mellemstore virksomheder (MMV’er) står for 20 pct. af Danmarks samlede eksport, men det kniber fortsat med at vinde fodfæste uden for Nordeuropa.

Beregninger fra en række danske ministerier viser, at hvis Danmark kan øge eksporten med et halvt procentpoint årligt, sådan som det skete i perioden fra 2005 til 2011, så vil BRIK-landene i 2016 aftage 9,8 pct. af den danske vareeksport, svarende til godt 70 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EnergiWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs