Rockwool: BRIK-landene er ikke alt

Hvorfor tage hele vejen om på den anden side af kloden, når der ligger gode vækstmuligheder lige syd for Østersøen?
Sådan lyder meldingen fra Rockwool i dagens udgave af Berlingske, hvor stenuldsproducenten kritiserer dansk erhvervsliv for ofte at kigge for langt væk i jagten på eksportmuligheder.
"Der har været en masse hype omkring vækstmarkeder som Kina og Indien, men man har glemt Europa. Det er rigtig nok, at der har været kriser, og vel også stadig er det i et vist omfang i Europa, men der er tegn på lys for enden af tunnellen, og hvis man ser sig for, findes der vækstlommer, som danske virksomheder kunne være bedre til at udnytte," siger Henrik Frank Nielsen, koncerndirektør med ansvar for det europæiske marked hos Rockwool.
Han fremhæver især Polen som et marked med store muligheder. Her har Rockwool selv investeret 500 mio. kr. i en opgradering af en fabrik, mens selskabet i Kina omvendt har måtte udskyde opførelsen af en stenuldsfabrik i den nordlige del af landet.
Tilmeld dig to gratis daglige nyhedsbreve fra EnergiWatch her
Vil du prøve EnergiWatch gratis i 40 dage? Klik her
Rockwool satser tungt på fuldpakke-løsninger
Relaterede artikler:
Indeklimaet bliver glemt, når vi energirenoverer
For abonnenter