Rapport: Rederierne bør slå pjalterne sammen om indkøb af biobrændstof

Der er stort potentiale i at få værdikæde og infrastruktur for biogas på plads, så det bliver attraktivt for rederierne at investere, konkluderer stor undersøgelse.
Teknologierne til at fremstille biobrændstoffer ud af biogas er allerede fuldt kommercialiserede. Faktisk kan den opskaleres til at levere 2-3 gange så meget biogas, end som verdensflåden efterspørger i dag. Pt. er det bare reguleringen, der halter, for at udbuddet og efterspørgslen kan få det rette skub. | Foto: Hussein Faleh/AFP/Ritzau Scanpix
Teknologierne til at fremstille biobrændstoffer ud af biogas er allerede fuldt kommercialiserede. Faktisk kan den opskaleres til at levere 2-3 gange så meget biogas, end som verdensflåden efterspørger i dag. Pt. er det bare reguleringen, der halter, for at udbuddet og efterspørgslen kan få det rette skub. | Foto: Hussein Faleh/AFP/Ritzau Scanpix

Der er ikke meget biobrændstof at fylde på skibenes tanke, når FuelEU Maritime træder i kraft i 2025.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også