Grøn metanol kan blive overhalet af ammoniak som skibsbrændstof

Høje omkostninger til klimavenlig CO2, der skal bruges i fremstillingen af grøn metanol, kan få rederierne til at skifte til ammoniak, vurderer S&P Global.
På torsdag navngiver Mærsk verdens første containerskib, der vil kunne sejle på grøn metanol - i det her tilfælde biometanol. | Foto: Pr-foto
På torsdag navngiver Mærsk verdens første containerskib, der vil kunne sejle på grøn metanol - i det her tilfælde biometanol. | Foto: Pr-foto

Det stærkt hypede grønne metanol, som Mærsk og flere andre rederier sværger til som fremtidens skibsbrændstof, kan måske om få år blive overhalet af ammoniak som rederiernes foretrukne brændstof.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også