Mærsks nye leverandør tror på stor tørst efter grøn metanol

Rederiernes tørst efter grønt brændstof vil få efterspørgslen efter metanol til at vokse kraftigt de næste fem år, siger OCI Globa. Biometanol vil fylde en del.
Flere store containerederier som Mærsk og CMA CGM har bestilt skibe, der kan sejle på det grønne brændstof metanol. | Foto: Amr Abdallah Dalsh/Reuters/Ritzau Scanpix
Flere store containerederier som Mærsk og CMA CGM har bestilt skibe, der kan sejle på det grønne brændstof metanol. | Foto: Amr Abdallah Dalsh/Reuters/Ritzau Scanpix

Nye klimaregler har fået flere og flere rederier til at bestille skibe, der vil kunne sejle på grøn metanol, og det vil inden for de næste fem år skabe et boom i efterspørgslen efter grøn metanol.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også