EnergiWatch

Maersk skal bruge 360.000 ton grøn metanol om året til sin nye containerflåde

Hvis Maersk skal leve op til omverdenens forventninger om klimaneutrale og oceangående containerskibe allerede fra 2024, kræver det grønt brændstof i et hidtil uset omfang. Maersk anser målsætningen for realistisk, selvom rederiet mangler en partner.

Foto: Brendan Mcdermid/Reuters/Ritzau Scanpix

Det kommer til at kræve 360.000 tons grøn metanol om året, hvis containerrederiet Maersk skal leve op til planen om at have otte nye containerskibe sejlende på det klimavenlige brændstof om tre år.

Tirsdag føjede Maersk otte nye skibe, som hver får plads til 16.000 teu, til sin ordrebog, og hvert enkelt skibe får ifølge Maersk brug for 35.000 til 45.000 tons metanol om året.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 368 britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Vestas vælger tysk logistikpartner i Nordamerika

Den danske vindmølleproducent, der fra årsskiftet skifter DSV ud med Mærsk som primær logistikpartner, får fremover distribueret komponenter og reservedele i Nordamerika af en tysk logistikvirksomhed.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs