Grundfos nedsætter kriseteam som følge af coronaudbrud

Pumpevirksomheden Grundfos vil undersøge, om forretningsstrategien fortsat er den rigtige set i lyset af coronakrisen. Derfor har virksomheden samlet et særligt kriseteam, der skal undersøge, om noget har ændret sig permanent.  
Foto: Casper Dalhoff/ERH
Foto: Casper Dalhoff/ERH

Coronakrisen har haft stor indflydelse på Grundfos' forretning. Nu skal et særligt kriseteam undersøge, om det også gælder permanent og om virksomheden derfor skal ændre sin forretningsstrategi, skriver Børsen.

"Vi har nedsat et team på en håndfuld af vores ledere og eksperter, der skal lave hypoteser og scenarier, for at undersøge om der er noget, der mere permanent ændrer sig. Det kommer vi til virkelig at lægge os i selen for at undersøge de kommende uger og måneder," siger topchef Mads Nipper til Børsen.

Som CleantechWatch tidligere har skrevet, forventer Grundfos en salgsnedgang på 10-20 pct. som følge af coronakrisen. Desuden aflyste virksomheden for nylig en lønstigning, som betød, at man kunne polstre "krigskassen" med omkring 200 mio. kr.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie CleantechWatch)

Mads Nipper har travlt med at fylde krigskassen: "Vi kigger ind i en nedgang"

Grundfos-toppen sætter tal på et 2020 i coronakrisens skygge 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

Norlys forbereder sig på det næstværste

For abonnenter

Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Photo: Foto: Søren Nielsen

Tilfredshed med CCS-udspil

For abonnenter

Læs også