Dansk spot på døende batterier er unikt i elbilbranchen

Batterivirksomheden Lithium Balance har som de første udviklet et uvildigt testudstyr, der kan måle restlevetiden på et elbilbatteri. Det kan hjælpe markedet for salg af brugte elbiler. Men det kræver, at flere udfordringer bliver løst først, mener Lithium Balances adm. direktør, Lars Barkler.
Testudstyret Wabat skal sikre uvildige test i forbindelse med køb og salg brugte elbiler. Udstyret har allerede været testet på slutbrugere. På billedet er det således en af projektparterne, FDM, der tester udstyret på et af sine medlemmer. | Foto: Lasse Stenhøj, Teknologisk Institut
Testudstyret Wabat skal sikre uvildige test i forbindelse med køb og salg brugte elbiler. Udstyret har allerede været testet på slutbrugere. På billedet er det således en af projektparterne, FDM, der tester udstyret på et af sine medlemmer. | Foto: Lasse Stenhøj, Teknologisk Institut

Ingen kender for alvor levetiden på et elbilbatteri, når først bilen er taget i brug.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også