EnergiWatch

Dansk spot på døende batterier er unikt i elbilbranchen

Batterivirksomheden Lithium Balance har som de første udviklet et uvildigt testudstyr, der kan måle restlevetiden på et elbilbatteri. Det kan hjælpe markedet for salg af brugte elbiler. Men det kræver, at flere udfordringer bliver løst først, mener Lithium Balances adm. direktør, Lars Barkler.

Testudstyret Wabat skal sikre uvildige test i forbindelse med køb og salg brugte elbiler. Udstyret har allerede været testet på slutbrugere. På billedet er det således en af projektparterne, FDM, der tester udstyret på et af sine medlemmer. | Foto: Lasse Stenhøj, Teknologisk Institut

Ingen kender for alvor levetiden på et elbilbatteri, når først bilen er taget i brug.

Det EUDP-støttede projekt Wabat byder sig til som en løsning på den problemstilling.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Siemens Gamesas milliarddyre problem er halvvejs selvforskyldt

Selv om det i høj grad er lykkedes at presse eksterne omkostninger over på kunderne, leveres landvindprojekter til en værdi af omkring 15 milliarder til nulmargin over de næste år, konstaterer mølleproducentens topchef. Her og der er det nok gået lidt for hurtigt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs