EnergiWatch

Grundfos melder igen konkret vækstmål ud

Pumpevirksomhedens topchef, Mads Nipper, åbner op om nye salgsambitioner. Grundfos stiler imod en årlig organisk vækst på 4 pct. frem mod 2025, skriver Børsen.

Ritzau Scanpix/Tobias Nicolai
For få år siden måtte Mads Nipper over for Børsen sande, at det måske havde været en fejl at melde et for ambitiøst vækstmål ud. Nu kommer han med et nyt bud på, hvor meget salget skal vokse fra år til år.

Pumpevirksomheden Grundfos får igen en konkret vækstambition. Den organiske vækst skal således være på 4 pct. om året over de kommende 6 år hos selskabet fra Bjerringbro. Sådan lød det fra Mads Nipper, Grundfos’ topchef, da selskabet onsdag eftermiddag præsenterede sin nyeste strategi frem imod 2025.

Det skriver Børsen.

"Men vi vil også vokse mere end markedet. Så hvis markedet vokser med 5 pct., så skal vi også vokse med mindst 5 pct. Vi kommer ikke til at acceptere et år, hvor vi vokser mindre end markedet," sagde Mads Nipper ifølge mediet.

Grundfos går dermed tilbage til at have en konkret målsætning, akkurat som man havde for få år siden, hvor planen var en årlig vækst på 6 pct. I 2016 måtte pumpegiganten imidlertid sande, at dét var et urealistisk mål.

Mads Nipper har siden sin ankomst til Grundfos i 2014 formået at skabe vækst hos selskabet. Men de seneste år har han ikke ønsket at blive konkret på ambitionerne for salgsvæksten. Indtil altså nu.

Grundfos har desuden benyttet moderniseringen af strategien til at tilføje bæredygtighed som et af selskabets i alt seks nøgle-KPI'er, skriver Børsen. Det indbefatter blandt andet et mål om en halvering af vandforbruget frem mod 2025.

 

Ny Grundfos-formand vil have ro på

Hovedrig Grundfos-ejer får femte formand på 13 måneder

Relaterede

Seneste nyt

Energijob

Se flere

Se flere