EnergiWatch

Batteriskibe på verdenshavene ligger langt ude i fremtiden

Handelsskibe, der sejler på de store ruter, kommer ikke til at sejle på batterier i 2050, vurderer DNV GL. "Det er ikke muligt at lagre så meget energi for de oceangående sejladser," siger selskabets maritime eksperter til ShippingWatch.

Foto: Carlos Osorio/AP/Polfoto

Der kommer til at gå lang tid, før batterier bliver en reel mulighed for skibe, der sejler på de store handelsruter, såkaldt deep sea.

Hvor andre iagttagere i shippingindustrien som den norske shippingprofessor Roar Os Ådland mener, at batteridrevne handelsskibe på de længste ruter ikke er mere end ti år væk, så er klasseselskabet DNV GL mere skeptiske.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Havvindmøllepark ud for Aarhus droppes

Manglende mulighed for at skifte de oprindeligt planlagt vindmøller ud med færre men større får nu European Energy til at opgive den kystnære park, Mejl Flak. Ærgerligt, for Danmark mangler strømmen, sukker projektudvikleren.

Minister freder visse netvirksomheder fra nye krav

Netvirksomheder uden kommercielle aktiviteter vil ikke blive påvirket af nye habilitetskrav og der vil blive taget højde for multiforsyningsselskaber, garanterer Dan Jørgensen, samtidig med at han dog slår fast, at alle andre netselskaber uanset størrelse skal omfattes af nye krav.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs